PARK(ing) Day - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van Muriël Elderen - WaarBenJij.nu PARK(ing) Day - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van Muriël Elderen - WaarBenJij.nu

PARK(ing) Day

Door: Muriël

Blijf op de hoogte en volg Muriël

20 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dundee

Hey allemaal,

Hier weer een berichtje uit Dundee.

Gisteren vrijdag 19-9 was het PARK(ing) Day in Dundee. Voordat ik er meer over vertel, hier een korte uitleg wat het is. Op PARK(ing) Day wordt een stukje parkeerplaats voor 1 dag omgetoverd tot een stukje publiek park. Dit is een wereldwijd concept.
Afgelopen 2 weken hebben we in een groep samen gewerkt om dit mogelijk te maken. Alle 2e, 3e en 4e jaars waren opgedeeld in 6 groepen, en kregen ieder een parkeerplaats toegewezen. Mijn groep heeft een Walk-Thru restaurant gemaakt. Dit als parodie op alle fastfood ketens die met hun restaurants, kantoren en fabrieken zoveel plek in beslag nemen die eigenlijk groen kan zijn. En om mensen te laten zien dat het heel leuk en gezond is om je eigen eten te kweken. In ons geval waren dat kruiden.
Na veel op en neer gesleep met spullen, en het opbouwen van onze Walk-Thru kon het dan eindelijk beginnen. Sommige passanten moeten er helaas niets van weten, maar er zijn gelukkig genoeg mensen die nieuwsgierig en geïnteresseerd zijn.

Behalve deze week druk bezig te zijn geweest met PARK(ing) Day, waren er deze week ook heel veel sport try-outs. Zo heb ik Lacrosse gespeeld, maar dat is helaas te lastig om in 1 semester te leren. In mijn beleving dan. Heb ik afgelopen week weer eens heerlijk gebadmintond. Vanmiddag zelfs naar de team try-outs geweest. De uitslag daarvan volgt nog. En ga ik morgen Ultimate Frisbee proberen. Volgens mij is dat een soort van Rugby, maar dan met een frisbee. En wat minder lomp.

Al met al heb ik dus een verschrikkelijk drukke week gehad. Maandag begin ik met een nieuw project. Ben benieuwd!


Lieve groeten van uit Schotland!

Muriël

  • 20 September 2014 - 22:50

    Ria:

    Hoi Muriël,
    Zoals jij het ons uitlegd, lijkt het allemaal spannend. Ik geloof goed dat je het daar naar je zin hebt.
    Alleen hoop ik dat je weer terug komt en niet "verSchot" of daar blijft hangen....
    Geniet, zou ik zeggen van alle nieuwe, leuke en spannende dingen.
    Liefs, Ria.

  • 22 September 2014 - 12:41

    Christa:

    Hoi Muriël

    Goed dat parking day gelukt is en jullie er een goed gevoel over hebben. Leuke foto"s vooral die met die groene jas, hoewel die wel in 't plaatje past. Hoe was Frisbee? En wat gaat het nieuwe project worden?

    Liefs Christa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Muriël

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 2908

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 18 December 2014

Semester Dundee

Landen bezocht: