Bonfire Night - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van Muriël Elderen - WaarBenJij.nu Bonfire Night - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van Muriël Elderen - WaarBenJij.nu

Bonfire Night

Blijf op de hoogte en volg Muriël

08 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dundee

Ik dacht, zal jullie niet weer zo lang laten wachten als de vorige keer. Dus hier dan maar weer een berichtje van mij.

Het is ondertussen al weer twee weken geleden dat de familie weer op huis aan gegaan is, maar als je zou zeggen dat het een week geleden is geloof ik het ook. Ik heb het zo druk met school, en op school dat de weken voorbij vliegen! Over een kleine 6 weken moet ik hier alweer afscheid nemen, en naar huis :(
Dus tot die tijd nog maar lekker genieten, en zorgen dat ik dit semester haal. Tot nu toe denk ik dat, dat wel moet lukken. Ik heb namelijk een week geleden een soort van tussenjury gehad, maar dat ging meer over hoe je bezig was. Als dat het over je ontwerp ging. Zo vond mijn leraar dat ik een goed concept had, wat ik nog verder uit moest werken. En ik moest meer in mijn maquette gaan werken, en plannen tekenen. Maar wat hij niet wist, is dat sinds ik de laatste keer met hem gesproken had, ik hier al mee begonnen was. Verder vond hij mij een enthousiaste leerling, die professioneel werkt. Altijd leuk om te horen!
Of dat genieten nog zo veel gaat lukken weet ik nog niet, want ik heb het erg druk met school. Toch is het de bedoeling dat ik het laatste weekend van deze maand op een Highland Trip ga. Wat betekend dat ik nog wat harder/in het voren moet werken. Gelukkig heb ik nog steeds tijd om 2X in de week lekker te sporten en mijn hoofd leeg te maken. En als je hier bent moet je ook naar de Bonfire Night 5e november.
Het verhaal hierachter is: ‘November 5th is known as "Bonfire Night" or "Guy Fawkes Night", and all over Britain people fire off fireworks, light bonfires, and burn effigies of Guy Fawkes. Guido Fawkes was an Englishman who, in popular legend, tried to blow up the Houses of Parliament with barrels of gunpowder. He was caught, imprisoned, tortured on the rack, and finally executed.
On the very night that the Gunpowder Plot was foiled, bonfires were set alight to celebrate the safety of the King. Since then, November 5th has become known as Bonfire Night.
Een super mooie vuurwerkshow, en het voelde net als oudjaars avond. Zo raar! Maar wel super kunnen genieten, en even niet aan school hoeven denken!

Lieve groetjes, en tot de volgende keer

Muriël

  • 09 November 2014 - 15:24

    Hrista:

    Hoi Muriël

    Mooi vuurwerk hebben jullie inderdaad gehad. jammer dat het niet echt beweegt op foto's.

    Liefs Christa

    P.S. Succes nog met solliciteren voor een stage.




  • 09 November 2014 - 23:14

    Ria Botvliet:

    Hoi Muriël,
    Leuk, om te lezen dat je zo druk bent met je studie. Je hebt er wel zin in.
    Wij hebben een gevariéerde vakantie in Zwitserland gehad.
    Een zomer- en wintervakantie, want de laatste dag was er 40 cm sneeuw gevallen.
    Geniet van de laatste weken en doe je best, liefs,
    Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Muriël

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 2912

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 18 December 2014

Semester Dundee

Landen bezocht: