Weekje vakantie! - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van Muriël Elderen - WaarBenJij.nu Weekje vakantie! - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van Muriël Elderen - WaarBenJij.nu

Weekje vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Muriël

29 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dundee

Hey allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik iets van mij heb laten horen, maar ik heb het dan ook best druk gehad met school. En was het daardoor een beetje vergeten iets te schrijven.

Voor school ben ik nog steeds bezig met het zelfde project, maar het begint nu te vorderen. Ik heb een concept, Sharing the cooking, sharing the eating' Dit gaat over het sociale gedeelte van koken en eten. En dat het veel gezelliger is om samen te koken en te eten, het is een plek om mensen bij elkaar te brengen. Ik heb ondertussen ook onderzoek gedaan onder studenten. De eerste ontwerpschetsen bestaan ook al. Alleen ben ik er maandag bij mijn begeleiding achter gekomen dat het hier een stuk artistieker mag. En dat de uitvoerbaarheid niet zo belangrijk is. Dus daar mag ik deze week mee aan de slag, voordat ik een soort van tussenjury heb op vrijdag.
Het verschil met thuis is toch wel te merken. Onze leraar hier vind het heel belangrijk dat je je eigen identiteit laat zien. Daarom werken we op A2 formaat, zodat je veel kan schetsen, en alles goed uit kan werken. Alle kennis die je bezit van vooropleidingen of interesses ziet hij graag terug in je werk. We moeten ook iedere dag verplicht in de studio aanwezig zijn. Daarvoor moet je je intekenen op een lijst. Dit is zodat je niet altijd in je eentje zit te werken. Als je in de studio werkt kan je soms samenwerken voor onderzoeken, en soms alleen. Je kan je informatie delen enz. Dus verplicht de hele dag naar school. En als je het dan om 17h nog niet zat bent, of je nog te druk bent kan je zelfs tot 21h op school blijven!

Vorige week hadden we 'reading week' de naam klopt voor onze opleiding eigenlijk niet, want wij lezen geen hele cursussen en boeken. Maar toch, een weekje niets. Nou ja, officieel zouden we op school aanwezig moeten zijn. Maar de leraar begreep heel goed dat alle Erasmus studenten ook wat van Schotland willen zien. En volgens hem was dit er een uitstekende week voor, omdat er geen les was.
Dus voor mij een weekje vakantie en Schotland verkennen. En gelukkig hoefde ik dat niet in mijn eentje te doen, want papa, mama en Nadieh waren hier! En ze hadden zelfs een extra bed in hun appartement. Dus voor een weekje weg uit Dundee, en naar de andere kant van het water verhuisd.
Om dit verslag niet te lang te maken een kleine verslagje van afgelopen week. Het schijnt dat als je in Dundee bent, je Dundee Law op moet, dat is het hoogste punt hier. Dus met de familie om hoog, en het uitzicht was het waard.
Verder Edinburgh bezocht, een hele mooie stad, met een gezellig karakter. Helaas waren we te laat bij de Roslin Chapel, want die ging sluiten :(
Op dinsdag zijn we naar Glasgow geweest, ook een prachtige stad, met een prachtig station. Een heel ander karakter als Edinburgh, je kan echt zien dat dit een industrie stad geweest is. Maar ook super mooie gebouwen, onder andere van MacIntoch, en een prachtige kathedraal.
Woensdagmorgen moest ik helaas even naar school, en is de familie Dundee in geweest. Daarna naar Tentsmuir, dit is een natuurreservaat hier in de buurt. Een beetje verdwaalt in het bos, dus geen koeien gevonden, en ook het strand niet bereikt. Daar schijn je heel goed zeehonden te kunnen spotten.
Donderdag zijn we de oostkust afgezakt, met heel leuke lieve dorpjes. Het weer zorgde voor prachtige luchten.
En op onze laatste volle dag naar de High Lands. Dit kunnen hier niet missen. Heerlijk door de plenzende regen gewandeld, maar dat is hier heel normaal. We zijn niet eens diep de High Lands in geweest, maar dit was al prachtig!
Zaterdag zijn ze weer vertrokken, en ging ik dus weer terug naar mijn kamertje in Dundee, om een weekje huiswerk in te halen!


Dit was een snelle update van ongeveer de laatste maand.

Liefs Muriël

  • 29 Oktober 2014 - 18:27

    Christa:

    Hoi Muriël

    Ja wij hebben ook genoten van al het moois Schotland te bieden heeft. het was een gezellige week.
    En o ja, niemand zeeziek geweest!!!!

    Liefs Christa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Muriël

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 2902

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 18 December 2014

Semester Dundee

Landen bezocht: