Highlands and hand ins - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van Muriël Elderen - WaarBenJij.nu Highlands and hand ins - Reisverslag uit Dundee, Verenigd Koninkrijk van Muriël Elderen - WaarBenJij.nu

Highlands and hand ins

Door: Muriël

Blijf op de hoogte en volg Muriël

07 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dundee

Hey allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik iets van me heb laten horen, maar ik heb het dan ook weer erg druk gehad. Ik zal jullie weer even bijpraten, en zal het alleen bij de leuke dingen houden, en al het 'saaie' schoolwerk en drukte besparen.

Te beginnen bij vorig weekend, ik ben samen met een groep erasmus studenten op een highland trip geweest, in 1 woord SUPER!
Dit was een driedaagse toer van west naar oost door de highlands. We zijn begonnen met Dunnottar Castle, dat aan de westkust (noordzee) van Schotland ligt. Dit zijn prachtige ruïnes van een oud kasteel, je kijkt uit over de Noordzee, dus heb ik maar even naar Nederland/Belgie gezwaaid. Hoop dat jullie het hebben kunnen zien ;)
Vervolgens zijn we noordelijker gegaan richting Inverness, onderweg super mooie zichten gehad, en nog een kleine wandeling gemaakt door de prachtige natuur hier. We verbleven in een jeugdherberg in Inverness, waar we genoten hebben van de heerlijke pasta van onze gids. Waarna we 's avond de stad in gegaan zijn naar een echte Schotse pub, om te genieten van Schotse muziek en dans. Erg leuk om de lokale cultuur te zien!
De tweede dag zijn we weer op tijd op pad gegaan, en zijn we helemaal naar het westen gereden. Onze bestemming vandaag was 'Old man of Stoer', dit is een rotsformatie aan de westkust van Schotland. We hebben hier een heerlijke en prachtige wandeling gemaakt over de highlands, tussen de koeien en schapen door. Om uiteindelijk bij de Old man of Stoer aan te komen. Iedere bocht die je maakte gaf weer een overweldigend uitzicht. De foto's laten niet zien hoe indrukwekkend het eigenlijk is. Je moet dit echt met eigen ogen zien!
Na een nacht in een hostel in de middle of no where zijn we helaas al weer op weg naar huis. Onderweg nog wel wat geweldige stops. Zo hebben we gevist op een zee-loch. Geweldig om te zien wat daar allemaal in leeft, maar we gingen voor de Sint Jacobs achtige schelpen. Zowel rauw al gekookt smaken die heerlijk. En wat een lol dat we op het bootje gehad hebben, met al dat gespuis dat onder water leeft. Na dit leuke avontuur hebben we onze reis naar huis vervolgd, maar we moesten natuurlijk nog ergens lunchen. Dus fish and chips bij het mysterieuze Loch Ness gegeten. Na een prachtige terug reis, weer terug in Dundee. Jammer dat dit afgelopen was, maar ik was weer helemaal opgeladen met energie, ondanks ik erg moe was.

Opgeladen van het Highland weekend kon ik er de volgende week weer tegen aan. Dit zou een drukke week worden, want bij het einde van de week moest mijn hele project klaar zijn. Gelukkig had ik voor het weekend al de laatste hand aan mijn maquette gelegd, dus daar geen zorgen over. Maar ik moest nog wel verschillende renders maken, en mijn banner en een paneel. Nog genoeg werk dus. Het renderen ging niet echt van harte, nadat mijn computer mij 2x in de steek heeft gelaten, dus ben is mijn computer nu een 3e keer bezig, en het duurt nu al ruim 3 dagen. Ik ontwerp natuurlijk ook weer iets met veel glas, wil een groot formaat, en hoge kwaliteit render, ben benieuwd naar het eindresultaat. En hoop dat mijn computer mij nu niet in de steek laat. Mijn banner en paneel zijn af, en maandag heb ik mij beoordeling. Ben benieuwd!

Om vast in de kerstsferen te komen hadden we afgelopen zaterdag kerstdinner met alle interieur mensen, 2e, 3e en 4e jaar. Na een heerlijk dinner nog wat gedronken in een pub, om vervolgens met gemengde gevoelens mijn bed in te duiken.
Het was een geweldige avond, maar waarschijnlijk de laatste met de hele klas samen, het voelde een beetje als een afscheidsdinner.

Het aftellen is nu echt begonnen, en aan de ene kant vind ik het heerlijk om naar huis te komen, en vrienden en familie weer te zien. Maar ik ga het hier ook zeer zeker missen. Ik noem mijn flat hier 'thuis' en heb goede vrienden gemaakt, dus het afscheid gaat denk ik moeilijk worden.

Het plan is dat dit nog niet mijn laatste berichtje vanuit hier is, dus ik zeg gewoon. Tot de volgende keer.


Liefs Muriël

  • 12 December 2014 - 12:20

    Christa:

    Hey, eindelijk gelezen, maar we hadden al een paar keer contact gehad dus waren al op de hoogte. ik dacht dat je schoolwerk niet saai vond, maar lees nu toch iets anders.
    In het eerste stukje tekst staat dat de Noordzee aan de westkust ligt, klopt dat??????????????
    Laatste loodjes en zet 'm op. Ben benieuwd naar je laatste verslag, want daar zullen de beoordelingen wel in staan.

    Liefs Christa

  • 17 December 2014 - 00:06

    Ria:

    Leuk, om je reisverslag te lezen. Het lijkt wel een toeristenopleiding. Ik geloof goed dat je hebt genoten van de natuur en gezellige medestudenten. Dit kunnen ze je nooit meer afnemen. Blijf genieten van de mooie dingen om je heen.
    Fijn, dat je bijna weer thuis bent, alhoewel, we zullen je gezellige verslagen gaan missen.

    Liefs, tot gauw, Ria.

  • 17 December 2014 - 00:06

    Ria:

    Leuk, om je reisverslag te lezen. Het lijkt wel een toeristenopleiding. Ik geloof goed dat je hebt genoten van de natuur en gezellige medestudenten. Dit kunnen ze je nooit meer afnemen. Blijf genieten van de mooie dingen om je heen.
    Fijn, dat je bijna weer thuis bent, alhoewel, we zullen je gezellige verslagen gaan missen.

    Liefs, tot gauw, Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Muriël

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 2905

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 18 December 2014

Semester Dundee

Landen bezocht: